Bambusová říše – Potopa – Erin Hunter

Autor: Erin Hunter
Počet stran: 216

„Rosa popadla dlouhé stonky bambusu do zubů. Pospíchala zpátky po stezce směrem k mýtině a dávala pozor, aby se bambus nezachytil v podrostu, zatímco šplhala po mechem zarostlých balvanech a kličkovala mezi kmeny stromů.
Sbíhaly se jí sliny, přesto se nezastavila a neukousla si z nasbíraných stonků, jak měla obvykle ve zvykle.“

Bambusová říše se ocitne v nebezpečí poté, co je zatopena velkou vodou. Podle dávného proroctví mohou rozvrácenou zemi zachránit jen malá pandí trojčata. Podaří se tajemnému tygrovi spojit rozdělené sourozence znovu dohromady, aby společně naplnili svůj osud a zachránili celou Bambusovou říši?

První díl nové série pro děti a mládež z Bambusové říše nese název Potopa. Erin Hunterová, autorka této série, je známá svými příběhy z říše zvířat, kdy místo lidí jsou hrdinové právě zvířata.
Proto můžete nad knihou Bambusová říše – Potopa přemýšlet tak, že pro děti se jedná o velké dobrodružství a pohádku a pro dospělé to může být klidně bajkou a proč?

Nejdříve tedy napíšu, proč jsem napsala, že jde o pohádku a zároveň o bajku. Víte, když se do čtení pustí děti, pro které je čtení primárně určeno, a to od devíti let, tak uvidí v ději příběh oblíbených medvědů – pand, levhartů, opic, červených pand, a některých dalších, kteří se snaží po velké potopě dostat zpátky na své „pozice“ a na svá území. Smířit se se ztrátou svých blízkých, kteří právě tu potopu nepřežili nebo při ní zmizeli a hlavně pochopit, proč je nikdo nevaroval, když se potopa blížila.
Dospělí v tomto příběhu Bambusová říše – Potopa můžou vidět i ty charaktery, které z pohádky dělají bajku. Některá zvířata, třeba Soumrak nebo Duch, je typickým charakterem, který v lidské společnosti se hojně vyskytuje. A tak je to i u ostatních zvířecích hrdinů. Jsou jednoznační, vždy budete vědět, kdo je ten dobrý a kdo zlý a stejně to tak budou mít i vaše děti, když se pustí do čtení.

„Ucítil závan teplého vzduchu na krku, jako by na něj dýchlo nějaké velké stvoření. Prudce se otočil, ale byl sám. Teplý vzduch ale nepřestal vát a postupně ho celého obklopil, jako když byl ještě malé kotě a Zima ho k sobě přivinula ocasem. Sníh začal zářit, napřed slabě, ale pak stále silněji a jasněji. Duch překvapeně zamrkal a přemýšlel, jestli nemá vidiny.“

Bambusová říše – Potopa je příběh, který je plný akce, napětí, ale také tajemných situací. Několikrát píšu, že i knihy, které jsou určeny pro starší děti, se dají předčítat mladším ratolestem, ale tady to neklaplo. Ač je kniha napsána jednoduše, aby ji právě ti mladší pochopili a bylo jim vše jasné, tak pro téměř šestiletého klučinu to nebylo. Nedokázal udržet pozornost a nedocházela mu důležitá fakta, například když Soumrak dostal zvláštní bambus a podobně. Je pravdou, že u mne seděl, když jsem četla, řekl mi, ať čtu nahlas, ale po chvíli už jeho myšlenky byly jinde. Takže šlo vždy jen o pětiminutovku. 🙂

Mi osobně se příběh líbil, Bambusová říše – Potopa je protknutá napínavým příběhem, s milými pandími hrdiny, nese v sobě docela dost ponaučení, takže jsem se čtením opravdu spokojena a určitě čekám na to, jak se bude příběh pand vyvíjet v dalším díle. Autorka si skvěle vytvořila půdu pro druhý díl, zůstává spousta otevřených otázek, na které, jak doufám, dostaneme s dalším dílem odpovědi.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Bambusová říše – Potopa, můžete zakoupit.