Jediná maličkost – Erin Watt

Autor: Erin Watt
Počet stran: 304

„Ve vězení byl jeden kluk. Jmenoval se Darren a měl jedno pořekadlo – učíš lidi, jak s tebou mají jednat.“ Přestože mě jeho obvinění podráždilo, posadím se, abych si ho vyslechla. „Byl tam taky jinej kluk – Russ, takovej drsnej dealer, kterej si proti sobě poštvával bachaře, odmlouval jim, dělal problémy. Každej den si ho podávali, trestali ho za věci, který by jiným klukům bez mrknutí oka prošly. A Russ si pak na to při basketu pořád stěžoval. Darrenovi jednoho dne došla trpělivost a řekl mu, aby už sklapl.
,Učíš lidi, jak s tebou mají jednat,‘ řekl mu Darren. Když budeš dělat problémy a vířit vodu, jasně že s tebou budou jednat jako s potížistou.“

Bethin život se po smrti její sestry zásadně změnil. Její rodiče by ji nejradši zavřeli pod zámek a věří, že jediný způsob, jak ji ochránit, je hlídat každý její krok. Když se Beth jednoho večera vykrade z domu, pozná nového souseda Chase. Je nadšená, že má tajného kamaráda. Je to vlastně jen maličkost, něco, co je pouze její.
Beth ovšem netuší, jak obrovské její tajemství doopravdy je…
Chase právě propustili z vězení pro mladistvé a je odhodlaný začít nový život. Je toho mnoho, za co se musí kát, včetně role, již sehrál té noci, kdy zemřela Bethina sestra. Beth, která má právo ho nenávidět víc než kdo jiný, je ochotna mu dát druhou šanci. Zakázaná láska je to poslední, co kdokoli z nich čekal, ale čím víc času spolu tráví, tím hlubší city je pojí.
Beth se tak musí rozhodnout – buď se bude držet pravidel, nebo riskovat, že vše ztratí…

Pod jménem Erin Watt se skrývají dvě zkušené spisovatelky a kamarádky – Jen Frederick a Elle Kennedy, autorka úspěšné série Off-Campus. Obě spojuje láska ke skvělým knihám, závislost na psaní a obrovská představivost.
Zbožňují svoje rodiny a domácí mazlíčky a rády vymýšlejí něco zábavného a šíleného. Čeho se nejvíc bojí? Že se rozhádají.

Na další knihu Erin Watt jsem se těšila. Zatím mě toto duo nezklamalo a i tentokrát jsem byla spokojená. Jediná maličkost je opět čtení plné lásky, zrady, vtipu a napětí. Najde Beth a Chase svou cestu k odpuštění? A dá se vůbec něco takového odpustit?

S hlavní hrdinkou Elizabeth Jonesovou neboli Beth to u mě bylo jako na horské dráze. Někdy jsem ji nadávala za její naivitu, někdy ji podporovala v jejím boji. Neumím si představit být v její situaci, ale klobouk dolů za to, jak bojovala s přístupem rodičů. Několikrát jsem se přichytila u toho, jak její rodiče proklínám. Přesto všechno je pro mě silná, rozumná a realistická. Její přístup k životu a životním situacím se mi líbil, bojuje za to, v co věří. Zda ten boj bude úspěšný, je už otázkou. Já ji držela palce skoro celou knihu.

Chase neboli Charles Donnelly je pro mě „bomba“ kluk, i když má tak nešťastnou minulost. Na to, kolik mu je, a co má za sebou, je rozumný a neuvěřitelně klidný. Studenti na středních školách umí hodně znepříjemnit život, a já celou dobu čekala, kdy jim to vrátí, ale on zatnul zuby a šel dál. Měl můj obdiv celou knihu, i když jsem s ním někdy nesouhlasila. Netrpělivě jsem celou knihu čekala zda překoná svou vinu a odpustí si nebo ne.

Koho bych ještě chtěla zmínit je Jeff. S tímhle frajerem bych kamarádka nebyla. Pil mi krev skoro od první chvíle, ale díky tomu měla knížka šmrnc. Sice jeho nenávist vůči Chaseovi byla podle mě až za hranicí pochopení, protože s Rachel, sestrou Beth, chodil jen půl roku a to v 16-ti letech, takže bych nečekala, že by to mohla být tak velká láska, aby ho její smrt tolik ovlivnila. Tady bych buď prodloužila dobu chození nebo zvýšila věk. Ale kdo ví, co je pravým důvodem jeho chovaní a to zjistíte, jen tak, když se necháte knihou zlákat.

„Jak jsi to ve vězení zvládal?“ zeptám se. „Myslel jsem na zítřek. Každým uplynulým dnem jsem byl o den blíž svobodě. Žádné vězení netrvá navěky, Beth. Snažil jsem si každý den najít jednu jedinou maličkost, za co bych mohl být vděčný, jako třeba deset minut navíc venku nebo když jsem se dostal ven při sbírání odpadků nebo když byla jako dezert zmrzlina. Díky tomu jsem si udržel zdravý rozum – soustředil jsem se na to dobré, místo abych myslel jenom na to, co stálo za prd. Jedinou maličkost.“

Po celou dobu čtení knihy Jediná maličkost mě provázela spousta emocí, otáčela jsem stránku za stránkou a čekala, co se bude dít a těšila se, jak to celé skončí. Tohle podle mě má dokázat dobře napsaná kniha, nenechá Vás vychladnout. Neděláte jen slastné aaaach nebo si celou dobu jen nekoušete nehty strachem, ale střídáte jednu emoci za druhou a nenudíte se. Děj byl plynulý a kapitoly na sebe hezky navazovaly, takže když budete muset knihu odložit, neztratíte se. Konec knihy byl tentokrát svižnější, ale podle mého názoru to k příběhu sedlo, kdyby to tak nebylo, nastalo by hluché a nudné místo bez jejich společného děje.

Pokud máte toto duo rádi, určitě nebudete zklamáni a pokud jste od těchto autorek ještě nic nečetli, tak klidně můžete začít knihou Jediná maličkost. Má od všeho něco, a přesto se potkáte s reálnými prvky a ne jen s romantickým slaďákem.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Jediná maličkost můžete zakoupit.