Síla naděje – Barbora Walterová Benešová

Autor: Barbora Walterová Benešová
Počet stran: 240

„Nemůžeme změnit minulost, ale můžeme vnímat její stopy a akceptovat ji.“

Bylo mi teprve pětadvacet, chtěla jsem žít a hlavně si užívat. Myslela jsem si, jak moc jsem dospělá. Byla jsem matka a vedle sebe jsem neměla muže, ale kluka. Proto jsem ho opustila, abych se vrhla do otevřené náruče pekla! Došlo mi rychle, co je skutečně zač… Ale mnohem déle mi trvalo, než jsem se osudu dokázala postavit. Bolí to! Cítím, jak moc to bolí. Mám pocit, že mě to rozežírá zevnitř, nemohu polykat. Nikdy jsem takovou bolest nezažila. Nevím, proč to potkalo zrovna mě. Nevím, co tak strašného jsem musela v životě udělat. Vidím jeho smutné a vykulené oči, které tolik nesnáším. Vidím stesk a paniku v jeho tváři, kterou bych nejraději zfackovala. Cítím, jak zrychleně dýchá, přesto mu ani teď nedokážu odpustit. Nenávidím ho a to vím jistě! Až na samém lidském dně jsem zjistila, že jsem doopravdy silná. Zachránila jsem svého manžela, syna, dceru, dvě týrané děti a nakonec i sama sebe.

Kniha Síla naděje není obyčejným románem pro ženské čtenářky, jak by se na první pohled mohlo zdát. Hlavní hrdinka Gábina a později hlavní hrdina Ondřej, jsou tak úžasně vykreslené charaktery, že musím před autorkou smeknout. Tolik utrpení, ale tak obrovská touha mít naději, že jednou bude všechno dobré, jsem na jednom místě, v jednom románu už dlouho nezažila.

Nejdříve vám v krátkosti představím Gábinu. Bude vás provázet první cca polovinou knihy. Tato mladá žena, si za svůj krátký „dospělý“ život, vytrpěla více než dost. Nejdříve si provdala za báječného muže, ale jak to tak bývá, jejich manželství nebylo procházkou růžovou zahradou. Všude jsou neshody, záleží na obou, jak se domluví. A u Gábiny s Pavlem to neklaplo. Proto se Gábina ocitla v náručí jiného, ale to byl jeden z nejhorších životních kotrmelců. Mám pocit, že právě rozvod zapříčinil tu „strhující“, negativní cestu životem hlavní hrdinky.
Ondřej, který se objeví zhruba v polovině knihy, má čtenářům také co nabídnout. Ani jeho milostný život není bůh ví co, jenže nejhorší je, že u něj to schytávají děti. Musím se přiznat, že nejednou jsem měla slzy v očích, nejen kvůli Gábiny a jejím dvěma dětem, ale také kvůli Ondřeje a jeho ratolestem. Jako máma jsem některé okamžiky prožívala fakt těžko a i přesto, že v knize Síla naděje nejsou žádné sáhodlouhé, popisné scény trýznění, i nějaký ten náznak bohatě stačil, aby se mi udělalo špatně.

A nejen to trápení dětí, ale i trápení samotné Gábiny, pro mne, jako pro ženu, bylo naprosto šílené a nepochopitelné. Vím, že některé ženy nemají sílu, nemají odvahu, nevidí NADĚJI a proto nic neudělají, ale já byla připravená skočit do knihy a normálně některé ty postavy, které se zde objevily, vyfackovat lopatou… Jak můžete vidět, autorka se do příběhu obula s vervou a dokázala ve mne vyvolat všechny potřebné emoce a za to ji patří velký dík. Síla naděje, román, který mi nedal spát, se stal jednou z nejlepších knih, kterou jsem tento rok četla, i přes těžké téma, i přes všechna příkoří, která se tam děla.

„Nauč se slzami v očích smát, nauč se pohladit sevřenou dlaní, rozdat všechno a nemít nic, pak pochopíš, že vyplatí se žít.“

Po dočtení knihy Síla naděje, a vlastně i dnes, v tuto chvíli, přemýšlím, jestli je tento příběh podle skutečné události. Jestli to není autobiografie… Jestli… Vím, že se to nikdy nedozvím, ale dle toho můžete usoudit, že když to na mne takto působí, čeká vás velmi osobní, sugestivní požitek při čtení románů, který nenechá ani jednu ženu, jež mu dá šanci, chladnou.

Našla jsem zde pár okamžiků, které mi sice úplně neseděly, ale vysvětluji si to dvěma způsoby. Buď autorka něco málo schválně pozměnila, aby právě zakryla tu pravou skutečnost, aby se neprozradilo víc, než je potřeba a nebo si přála, abychom knihu zavírali s pocitem, že ta Síla naděje je opravdu jedno z nejdůležitějších, co bychom v sobě měli vždy a všude najít.

Dámy, ženy, pokud si chcete přečíst román, který se vám zaryje pod kůži, který neodložíte, dokud jej nedočtete a který vás nenechá chladnou lady, poohlédněte se po knize Síla naděje. Pokud už máte něco za sebou, pokud jste matkou, pokud jste něčí ženou nebo přítelkyní – vždy to ve vás něco zanechá.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri, kde si knihu Síla naděje můžete zakoupit.

2 odpovědi na “Síla naděje – Barbora Walterová Benešová”