Štěstí hřeje jako slunce – Pauline Maiová

Autor: Pauline Maiová
Počet stran: 432

„Natáhla jsem ruku ke skříňce s miniaturním ruským kolem a sfoukla z ní prach. Obdivovala jsem jemnou dřevořezbu, maličké kabinky, v nichž se dali rozeznat cestující s vykloněnými hlavami, stromy, které vypadaly jako skutečné, a stánek se vstupenkami dole na zemi. Když jsem opatrně otočila klíčkem, ozvala se cinkavá melodie a kolo se dalo do pohybu. Otáčelo se dokola a kabinky se na úchytech houpaly jako na skutečném ruském kole.“

Carli je něco přes třicet a pracuje jako servírka v kavárně, kterou kdysi vedli její italští prarodiče. Na krku má dluhy za nedokončené studium architektury, a tak živoří v pronajatém pokoji a jediným světlým bodem v jejím životě je kamarádka Fritzi. Jednoho dne se ale Carli dozví, že zemřel stálý host kavárny Fabrizio a odkázal jí starou hračkářskou dílnu ve Florencii. Že by osud přece jen nabídl způsob, jak uniknout neuspokojivému životu v deštivém Marburku? Mohla by dílnu prodat, zaplatit dluhy, a třeba i dokončit školu.
Když se Carli ocitne ve Florencii, ucítí na kůži hřejivé paprsky italského slunce, toskánský vítr ve vlasech a ve vzduchu se mísící vůni bylinek, citronů, sladkého pečiva a skvělé kávy. Během vyklízení dílny objeví příběh dávné lásky, který jí pomůže pochopit spoustu věcí o sobě i své rodině. A pak si uvědomí, že už se nechce vrátit, protože možná právě tady a teď začíná prožívat úplně nový příběh…

Štěstí hřeje jako slunce je druhou autorčinou knihou, která se ke mě dostala. Tou první byl příběh s názvem Štěstí má barvu levandule. Přemýšlím, jak bude vypadat případně další autorčino „štěstí“. Ale ač je štěstí jiné v názvu, tak příběhy jsou skoro stejné. Romanticky laděné, s trochou tajemství, které zasahuje do minulosti a hlavně čtivé, což je vždycky u těchto knih plus.

Tentokráte své štěstí potká Carli. Třicetiletá žena, která ve svém životě tápe, nemá nic jistého, její práce je fajn, ale není to ono. Její bydlení nestojí za nic. Nemá partnera. Má pouze nejlepší kamarádku, která ale za ni nevyřeší její budoucnost.
A ta budoucnost se ji změní se smrtí jednoho zákazníka, který den co den docházel do kavárny, kde pracovala. Sice je to trochu morbidní, ale je to tak. Jeho smrt změní její pohled na vlastní budoucnost, změní Carli úplně celou, od hlavy až po špičky prstů. A Carli pozná, že Štěstí hřeje jako slunce, třeba ve Florencii.

„Když jsem další den v poledne vkročila do kavárny a spatřila Gianniho pohled, nejradši bych zařadila zpátečku. Samozřejmě si všiml spousty střepů ze dvou skleniček, hrníčku a poloprázdné lahve grappy v koši na sklo. Všechno mi to včera vypadlo z rukou. Mocně mnou cloumal vztek, ještě dlouho se mi třásly ruce. Byla jsem roztržitá, na každý úkon, který jsem už dávno dělala popaměti, jsem potřebovala víc času, a nakonec jsem ještě přivodila tuhle spoušť. Že jsem přitom nepřetržitě klela, o tom jsem dneska radši pomlčela.“

Musím uznat, že charaktery, které autorka vymyslela do příběhu Štěstí hřeje jako slunce byly naprosto perfektní. Právě díky hrdinům dávám plný počet hvězd, protože oni udělali z vyprávění ještě něco víc.
Díky nim se v ději objevilo spoustu dramatických, romantických, smutných, ale také zábavných situací, kdy jsem se nejednou zasmála, ale také jsem měla slzy na krajíčku.
Samozřejmě by to nebyla ta správná romantika, kdyby hlavní hrdinka neprožívala dramata na všech frontách – ať už v lásce, v rodině, ale tady to bylo příjemně popsáno, nebylo nikde tlačeno na pilu a jako celek to působilo věrně a vlastně i velmi mile.

Pokud jste četli první autorčinu knihu, tak věřím, že se pustíte i do tohoto vyprávění. A pokud jste ji nečetli, nevadí, nenavazují na sebe a jestliže máte chuť na krásnou, romantickou pohádku, která se navíc odehrává ve slunné Florencii, kdy vy sami u čtení dostanete chuť na Aperol či Prosecco a bude vám líto, že si nečtete či nepijete svůj drink ve zlaté hodince, ale nebude vám to vadit, tak se rozhodně pusťte do čtení Štěstí hřeje jako slunce. Fakt stojí za to! 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Štěstí hřeje jako slunce můžete zakoupit.