Vražda manželů Marstonových – Nina de Gramont

Autor: Nina de Gramont
Nakladatelství: Alpress

„Ve světě, kde schází spravedlnost, si člověk musí zajistit svou vlastní.“

Navzdory tomu, že je její hvězda na vzestupu, potýká se slavná Agatha Christie s mnoha problémy. Je nespokojená s odevzdanými rukopisy, dosud se nevzpamatovala ze smrti matky, a navíc ji už naprosto vyčerpává manželova opakovaná nevěra. Jednoho večera proto políbí svou dceru, nasedne do auta a zmizí neznámo kam, aniž by tušila, jaký poprask tím způsobí.

Tak kniha Vražda manželů Marstonových mne ohromně bavila! Tohle bylo čtení, které bych si klidně dala znovu, ale s jinou zápletkou samozřejmě. 🙂 Pro někoho může být přitažlivou kvůli toho, že Agatha Christie zde hraje hlavní roli, ale pokud pro vás není oblíbenou, klidně se pusťte do čtení, protože tady jde o mnohem víc než jen o její záhadu…

V knize Vražda manželů Marstonových jsou dvě dějové linky. Tou první je ta, která mnoho čtenářů bude přitahovat, a to známé zmizení Agathy Christie, které se doopravdy událo. Zde se autorka pustila samozřejmě do fikce, ale je to založeno na události, která je veřejně a všeobecně známa.
Druhou dějovou linkou je životní příběh Nan, která se ocitla mezi zdmi Magdaleniných prádelen, a odtud se začal odvíjet její osud, který vedl směrem k Agathě Christie. Jak se tyto dvě ženy střetly? Co mohly míst společného, známá spisovatelka, která si prochází těžkým životním obdobím a obyčejná dívka, která se jen snaží najít kousek svého vlastního štěstí? To už se dočtete v tomto příběhu, který mne osobně bavil tak, že knihu považuji za nejlepší v měsíci červenci.

„Ta maličká se moc stará. Není to bezpečné. Ne, není to bezpečné.“- Hercule Poirot

Není nic, co by mi na příběhu Vražda manželů Marstonových vadilo. Líbil se mi způsob autorčina psaní. Střídala kapitoly, vždy byla hlavní vypravěčkou Nan, ale podle nadpisu (které byly jen dva a právě ty se střídaly), jste poznali, ve kterém období se nacházíte.
To, jak autorka dokázala Nan přihrát do cesty slavnou spisovatelku, to bylo podle mne skvěle promyšlené a doslova jsem hltala stránky jen pro to, abych věděla, co je pravda a co ne. To, že nedostanu opravdové odpovědi, ale jen ty smyšlené, to mi vůbec nevadí. Bylo to velmi milé zpestření, ale klidně bych si tento příběh dokázala představit bez Agathy Christie, klidně s jinou hrdinkou a bylo by to stejně dobré. 🙂

Vražda manželů Marstonových není plná krve, nejsou tam (téměř) žádné mrtvoly, vše působí velmi poklidně, stejně jsem byla napnutá jako kšandy. Autorka to umí se slovy a hlavně, dokázala mne upoutat právě tím příběhem z minulosti Nan. Jako dvojnásobná matka jsem místy měla husí kůži, a o to více jsem se do příběhu položila, protože některé situace byly pro mne nepředstavitelné.
Hltala jsem vyprávění a musím přiznat, že tato kniha se mi dostala doslova pod kůži.

Nekupujte si knihu Vražda manželů Marstonových kvůli tomu, že tam je slavná autorka jako hlavní hrdinka, ale kupte si ji proto, že je čtivá, že příběh, který je vám slibován, se bude odvíjet tím správným tempem, kupte si ji, abyste zjistili, že autorka si dala tu práci, aby vám dokázala dát něco, co vás odvede z reality, ale také uspokojí čtecí chuťové pohárky. Minulost se prolíná s přítomností, záhadné zmizení, záhadné úmrtí a dvě ženy, díky kterým vše odstartovalo… Kupte si ji pro to, abyste si po čtení mohli říct, jo, tak tato mi bude zdobit knihovnu… A ne jen kvůli úžasné obálky. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Alpress, kde si knihu Vražda manželů Marstonových můžete zakoupit.