Lesní duch – Graham Masterton

Autor: Graham Masterton
Nakladatelství: Golden dog
Počet stran: 295

„Teď, když už jsme v lese skoro dva měsíce, si začínáme uvědomovat, že je tu ješě něco, co je mnohem děsivější než Němci. Zdá se, že i Němci z toho mají strach, protože jsme je slyšeli, jak na sebe navzájem pokřikují, aby si dávali pozor na to, čemu říkají Der Waldgeist, Lesní duch.“

Současná Amerika. V lese u skautského tábora je nalezeno patnáct skautů a sedm jejich vedoucích – všichni spáchali sebevraždu. Jeden z mrtvých chlapců je přítelem Sparkyho Wallace, jehož otec Jak vede v Chicagu polskou restauraci. Jack objeví souvislost mezi sebevraždami a smrtí vlastního dědečka, který se zabil v Kampinoském pralese v Polsku, když za druhé světové války bojoval proti nacistům.
Jack a Sparky se společně vydávají do Polska, aby odhalil děsivé tajemství. Co způsobuje nezvladatelnou paniku lidí v lese? Aby se jim to podařilo, musí hrůzu zažít na vlastní kůži a dostat se až na samou hranici šílenství.

Věřím tomu, že mnoho z vás, čtenářů hororů, už znají autora knihy Lesní duch. Pro mne to bylo první setkání a hned dopadlo na výbornou. Příběh je velmi dobře napsaný a když se do čtení pustíte, tak tu paniku ucítíte na vlastní kůži a o to jde. Dostat se na pokraj šílenství, abyste pochopili, že tu jde o něco víc, než jen o to roztrhat lidi na kusy…

Jack a Sparky. Otec a syn. Jack vede v Chicagu polskou restauraci, které se velmi daří a Sparky je mladý klučina, školou povinný, který má Aspergera, proto když jeho nejlepší (a jediný) kamarád je nalezen mrtvý – spáchal sebevraždu, Sparky se rozhodne, že musí zjistit proč to udělal. Společně s jeho kamarádem Malcolmem spáchalo sebevraždu sedm vedoucích a celý jeden skautský oddíl, kam patřil Malcolm. A to už dává tušit, že to nebude jen tak… Jack díky známostem a spoustě okolností zjistí, že tyto sebevraždy jsou spojené s jeho dědečkem, který za druhé světové války zemřel v Polsku a tak se společně se Sparkym pouští do hledání pravdy, která ovšem ani pro jednoho z nich neskončí tak, jak si představovali…

„Nejsem si jistý, jestli se mi líbí představa osudu. Raději bych věřil, že můžete svůj život změnit, pokud chceme.“
„Můžeme,“ řekl Sparky. „Až na to, že i když je změníme, nakonec stejně uděláme to, k čemu jsme předurčeni.“
„Takže není úniku?“
„Ne, tati. Není úniku.“

Jak už jsem psala na začátku, Lesní duch je první autorova kniha, kterou jsem přečetla a jsem nadšená. Ono to totiž není jen tak obyčejný horor, ale autor se snažil do příběhu dát něco víc, nějaké to „poučení“, které je důležité i pro dospělé čtenáře, abychom opravdu přemýšleli nad tím, jestli vše, co se děje je v pořádku nebo ne.
Sparky jako postava v ději byl výborný. Jeho Asperger dodával příběhu úplně jiný rytmus a jeho zaujetí hvězdama, astrologií a osudem na mě dýchalo tajemnem od začátku a tušila jsem, že tohle bude fakt zážitek.

Líbilo se mi, jakým směrem se celé vyprávění ubíralo. Začalo to hrůzostrašně, pak to dostalo mysteriózní nádech, pokračovalo to detektivním vyšetřováním, aby to opět vyústilo v hororové situace. Co oceňuji ovšem nejvíc, tak je fakt, že když jsem četla knihu Lesní duch, doslova jsem tu paniku všech lidí v lese cítila sama na sobě. Okusovala jsem si nehty (mám umělé – fuj!), zavírala a hned otevírala knihu, jen abych se „vydýchala“… Byl to pro mě ten pravý čtenářský zážitek a já jej vřele doporučuji. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Golden dog, kde si knihu Lesní duch můžete zakoupit.