„Tato čepice vám dodá mrazivé odhodlání a ocelovou duši,“ oznámila Kordélie. „Stuha je upředena z vláken ocelosrda a pírko je z šilence chocholatého.“
„Kdo je šílenec chocholatý?“ zeptal se mladík s vytřeštěnýma očima.
„Nejvíc nemilosrdný pták na světě,“ odpověděla Kordélie. „A tento krystal byl ukraden z hrobky zlotřilého prince.“
Věděla, že není dobré lhát, ale usoudila, že drobná lež je lepší, než aby na sebe dva mladíci mířili pistolemi.
„Musíte si ji ale nasadit jen tehdy, až budete mít svého protivníka na dohled,“ radila mu. „Jinak byste mohl být tak chladný, až byste z toho chytil zápal plic.“

Strhující příběh plný překvapení a dobrodružství představuje podmanivou hrdinku Kordélii Kloboučníkovou a její mimořádný svět kouzel.
Kordélie Kloboučníková pochází z věhlasného rodu Kloboučníků, který již po mnoho generací do každého vyrobeného klobouku vkládá magické ingredience. V Kordéliině světě existují i další významné řemeslné cechy s prastarými dovednostmi. Z kouzelných přísad šijí pláště, boty, rukavice nebo vyrábějí hodinky – a ty pak mají výjimečnou moc. Dokonce by mohly zabránit i válce, ke které se schyluje mezi Anglií a Francií. Avšak někdo v pozadí o mír nestojí a magické umění řemeslníků chce k rozpoutání bojů naopak zneužít. Ani hrozba války nedokáže překonat po staletí trvající nenávist a svár mezi cechy.
Nejmladší kloboučnici tak čeká nelehký úkol. Nejenže musí zjistit, kdo a proč touží po válce, ale zároveň chce odhalit pravdu o zmizení svého otce, který údajně ztroskotal se svou lodí na zámořské výpravě…

Dětská fantasy četba s Kordélií, odehrávající se v Anglii, byla velmi příjemná a rozhodně doporučuji i já pro děti od cca 11 let. Tito čtenáři už pochopí i náznaky a vtip, který na ně na stránkách knihy Kordélie a kloboučníci čeká. Ale i vy, rodiče, se můžete začíst do veselého, zábavného a napínavého příběhu o jedné holce, která musí bojovat nejen za sebe, ale také za svou rodinu a přátele.

Kordélie je nejmladší z rodiny Kloboučníků, věhlasného cechu, který se stará o to, aby klobouky, jež nosí všichni lidé, byly výjimečné a kouzelné. Krom Kloboučníků jsou zde samozřejmě i další cechy jako Ševci, Hodináři, Rukavičkáři, kteří taktéž se starají o pohodlí, blaho a hlavně magické schopnosti svrchního oblečení a bot. Ale co je hlavním úskalím těchto cechů – nemají se rádi, ale jakože vůbec a nejednou to Kordélie pocítí na vlastní kůži – jak velká ta nenávist mezi cechy vládne.
Kordélie a kloboučníci je nejen seznamovacím dílem, ale také se zde děje spousta napínavých situací. Kordélii se ztratí otec na moři, ač je jedním z nejlepších námořníků a kapitánů, cechy mezi sebou stále bojují, i přesto, že hrozí válka mezi Anglií a Francií a Kordélie zjistí, že Sam Lapka není tím, za koho se vydává a bude se muset postavit za svou rodinu a přátele, zabránit zlu, které se snaží zabránit všem mírovým dohodám mezi princeznou a králem Francie. Kordélie musí zjistit kdo stojí za tím, že její rodina je v nebezpečí, kdo může za to, že hrozí válka, kdo sabotuje pokusy o mír a hlavně, co se stalo s jejím otcem, proč ztroskotal. No, co vám budu povídat, na jednu malou holku je toho hodně, ale Kordélie je silná a nebojácná.

„Opatrně přiložila oko ke kukátku. Hromada lan vedle postele byla tak blízko, že mohla vidět jednotlivá vlákna neuspořádaného smotku konopí. Odtáhla se a zamrkala. Pokud mohla soudit, byl to jen normální dalekohled. Veškerá naděje, strach a vzrušení z ní vyprchaly a zanechaly ji prázdnou a zmatenou.
Opět si dalekohled přitiskla k oku a pootočila jím.
„GRRR!“
Vyceněné žluté zuby a jedno otevřené oko!
„Aaa!“ vykřikla Kordélie, když dalekohledem zaměřila toho starého mořského vlka. Prudce odtrhla přístroj od obličeje.“

Kordélie a kloboučníci je fantasy příběhem, který má v sobě sice pár ilustrací, které jsou opravdu krásné, ale je jich málo, takže už jde opravdu o čtení pro starší čtenáře – 11 plus…
Co se mi obrovsky líbilo, tak byl glosář na konci, který mě pobavil a inspiroval, a já si začala vymýšlet, při procházce s dětma, vlastní názvy a musím říct, že můj syn se bavil. 🙂
Kordélie je dobrou hlavní hrdinkou. Ale přeci jen, chvíli jsem si k ní hledala cestu. Nejdříve mi přišla jako přerostlé dítě a nevěděla jsem, jak může všechno zvládnout, ale v těch správných chvílích vzala rozum do hrsti a bylo fakt dobrá.

V tuto chvíli, kdy vás informuji o prvním dílu Kordélie a kloboučníci, je už venku i díl druhý, který za pár hodin (až děti usnou) otevřu. Těším se a hlavně jsem zvědavá, jak to bude s Kordélií pokračovat, protože díky hvězdám objevila mapu, která je pro ni velmi důležitá. V čem a kam a proč? Tak se vrhněte na první díl a budete vědět, co vím já… 🙂

Hvězdné hodnocení: 4 z 5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Kordélie a kloboučníci můžete zakoupit.