Mizející dívky – Lisa Reganová

Autor: Lisa Reganová

„Zvláštní je spíš to, že o tohle všechno projevujete tak enormní zájem, ačkoli jste suspendovaná. Nelíbí se mi, že kritizujete kvalitu práce, kterou toto oddělení odvádí. Takže pokud nechcete být suspendovaná bez nároku na plat, raději byste měla ihned opustit moji kancelář.“
„Veliteli.“
„Ihned,“ zařval.
Jeho slova na Josii působila jako fyzický políček. Stiskla opěrky židle a přinutila se vstát. Nešlo o to, že na ni řval. Šéf byl dobře známý svým zvučným, dunivým hlasem. Šlo o způsob, jak se na ni díval. Za posledních pět minut se už podruhé cítila jako naprostý cizinec ve vlastním světě.
Dívala se veliteli do očí a přitom vycouvala z místnosti.“

Každý v malém, ospalém americkém městečku Denton hledá sedmnáctiletou Isabelle Colemanovou. Všechno, co zatím našli, je její mobilní telefon. A pak také další dívka, o které ani nevěděli, že ji mají hledat. Tato nebohá, zatím bezejmenná a tajemná dívka je zcela otřesená a naprosto vůbec nereaguje na dění a svět kolem sebe. Všechno, co v tuto chvíli detektiv Josie Quinnová může použít jako vodítko, je jméno: Ramona. Josie, která je právě v té době suspendována, bere pátrání do svých rukou. Jméno Ramona vede k dalším důkazům, které tyto dvě dívky spojují. Ví, že začíná zoufalý závod s časem, jehož cílem je najít Isabelle živou, a obává se, že mohou existovat také další dívky… Stopy opravdu Josie Quinnovou vedou k další dívce. Její případ však úřady označily za smyšlený a odložily ho. Josie se přesto domnívá, že by ona dívka mohla být také obětí. Ale koho vlastně? A proč se zdá, že nikdo kromě ní o vyřešení případu nestojí? Aby Josie chytila monstrum, které unáší mladá děvčata, musí se postavit nejen lhostejnosti okolí, ale i svým vlastním nočním můrám a následovat svůj instinkt na ta nejtemnější místa. Dokáže to včas, navíc v situaci, kdy není radno důvěřovat vlastně nikomu?   Dechberoucí světový bestseller s neústupnou a statečnou vyšetřovatelkou Josie Quinnovou, který zaujme fanoušky Angely Marsonsové, Helen Fieldsové a Roberta Bryndzy.

Každý blogger, ať už začátečník nebo pokročilý, malý či velký, je vždy nesmírně potěšen, když dostane možnost si přečíst knihu ještě před jejím vydáním a podělit se o své pocity se svými čtenáři.
Já dostala tuto možnost s knihou Mizející dívky od Lisy Reganové a můžu zodpovědně říct, že všichni milovníci Bryndzy, Marsonsové, ale třeba také Lindy Castillo se mají na co těšit. Jedná se o první díl z dvanácti, což je velmi obdivuhodné číslo, s hlavní hrdinkou Jossie, jež je detektivem, která sedne každému, a samotná kniha se bude líbit každému, kdo žánr thriller/detektivka vyhledává.

Jak už jsem napsala výše, hlavní hrdinkou je mladá žena – detektiv Jossie Quinnová. Žena, která má sice nějaké temné stíny z minulosti, které zasahují do jejího života i nyní, v přítomnosti, ale je odhodlaná všemu čelit a nenechat se semlít. Je tou pravou hrdinkou, u které vám nepřijde divné, že má „superschopnosti“, že dokáže rozumně uvažovat, používat selský rozum a nenechá se rozhodit maličkostmi. Je sice mírně výbušná povaha a některé věci si nechává pro sebe, ač by je měla do okolí zakřičet, ale věřím tomu, že autorka si nechává pro hrdinčin růst prostor, a její postava se bude v dalších dílech vyvíjet správným směrem.

Hned v prvním díle se začtete do příběhu, který bude pořádně zapletený a nebudete si jisti, komu můžete věřit a komu ne. Mizející dívky je thrillerem, kde jsem netušila, co se zde odehrává a hlavně, takto zkorumpovaní, vysoce postavení lidé, na malém městečku mi přišli lehce přemrštění, ovšem v celém kontextu to je naprosto opačně a vzniklo vyprávění, které mi doslova vzalo dech.
Když nepočítám jednu přestávku na krátký spánek, tak se dá říct, že jsem tohle přečetla na jeden zátah, protože mi nedalo spát ani to, jak Jossie dopadne, ale ani to, proč se všechno děje.

„Téměř každá domácnost venkovských oblastí Pensylvánie vlastnila loveckou pušku s municí ráže 30-30. Lovec by si uvědomoval obrovskou škodu, kterou by střela na člověku mohla způsobit. V závislosti na typu náboje může člověka prostřelit, nebo se v těle rozpadne na fragmenty a zničí všechno, co mu stojí v cestě.“

Ač je v příběhu více postav, autorka se docela vyřádila a pár jich nechala hned ze startu umřít, takže pochybuju, že se v dalších dílech objeví, a proto je nezmiňuji. Tou nejdůležitější ženou je právě Jossie. Není alkoholička, jak to známe z jiných detektivek, není žádná puťka, lehce mi připomíná Eriku Fosterovou od R. Bryndzy, pouze s tím rozdílem, že Jossie působí více vyrovnaněji. A to Eriku zbožňuju. Tudíž si dokážete představit, co se mnou dělá postava Jossie. 🙂

Výhodou knihy Mizející dívky je i fakt, že celá zápletka je uzavřená, nemusíte se tedy bát pustit do čtení už teď, protože vše, co musíte vědět, abyste svou zvědavost ukojili se dozvíte, a myslím si, že v dalším díle bude opět nějaký „šílený“ zločin, a hlavně se bude vyvíjet samotná Jossie. Kdy jindy se vrhnout po hlavě do nové série, než ve chvíli, kdy vychází první díl, který vás – pevně věřím – zaujme. 🙂

Většinou na konci hodnotím i to, jakým fontem je kniha napsána, jak se čte a podobně. Jelikož jsem se pustila do verze, která je „pracovní“, tak vám k tomu nic moc nenapíšu, ale rozhodně se v knize Mizející dívky můžete těšit na styl krátkých kapitol. To už samo o sobě vám dává tušit, že čtení bude ubíhat jako po másle. Objeví se také situace, kde poteče trocha krve, kde na vás půjde husí kůže z některých činů, prostě můžete očekávat všechno, co má správný thriller mít.

Věřím, že tato nová série s Jossie Quinnovou si najde své čtenáře, a ti, co se do čtení pustí, objeví v této sérii novou závislost. Já ji tedy rozhodně mám už teď, první díl Mizející dívky je teprve v předprodeji a já přitom už se nemůžu dočkat, až se na knižních pultech objeví pokračování.
Vřele doporučuji. Fakt že jo.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Mizející dívky můžete zakoupit.

Jedna odpověď na “Mizející dívky – Lisa Reganová”