„Co to žvaníš?“ zasyčel.
„Stojím za skříní a nemůžu ven.“
„Jsi ožralá nebo co?“
„A vy hlupák. Už dvakrát jsem vám řekla, kde jsem, a vy melete svoje.
„Tak hele, ty náno. Počkám na tebe do půlnoci. To máš dost času se z té skříně dostat.“
„Dojdi si k ušnímu, blbe.“

Danielin vztah s Lukasem se slibně vyvíjí a Daniela doufá, že se Lukas stane dobrým otcem pro jejího sedmiletého syna. Jenže se o něj začne zajímat i jeho biologický otec. Navíc ji osloví klientka se starožitným prstenem, který skrývá pečlivě střežené rodinné tajemství. Jelikož jde o nemalý majetek, chtivých dědiců je víc a neštítí se ani špinavých praktik. V ohrožení se ocitnou i Danielini nejbližší.

Na poslední knihy roku 2023 jsem měla štěstí a Případ pečetního prstenu to jen potvrdil. Tento román/detektivka byl naprosto skvělý! Česká autorka a tak úžasní hlavní hrdinové? Nevěřila jsem vlastním očím. Četlo se to jedna báseň, navíc to bylo napínavé a horko těžko jsem knihu odkládala, raději jsem odložila jisté činnosti v domácnosti… 🙂

Daniela působí jako bezpečnostní technik ve firmě svého otce a přítele Lukase. Je matkou sedmiletého syna, žijí s otcem v jednom bytě, její máma žije střídavě s nimi a v Praze. A protože Daniela je velmi osobitá, práce i život s ní je jedna velká zábava, ale také napínavý. Začíná to pečetním prstenem, protože Daniela krom ochranky také ráda brousí do historie a zjišťuje o předmětech její minulost, jenže z tohoto prstenu se stane skříňka, ze skříňky se stane posléze hon za velkým dědictvím, kdy ji půjde doslova o život, a nejen jí, ale i její rodině a všem, které má ráda…

„S plynovým pedálem na podlaze se mi téměř podařilo překonat rychlost světla. Mazda na hlavní doslova vletěla. Jenomže BMW se neustále přibližovalo. Čekalo nás mírné stoupání a za ním spád do údolí. Hned pod zlomem se nacházela odbočka do Klotenu. Zahnula jsem a po pár stech metrech zajela na odpočívadlo. Bylo odtamtud vidět na silnici a projíždějící auta. Během pár chvil se objevilo BMW. Řidič mířil dál do údolí.“

Případ pečetního prstenu je knihou, která se mi líbila tím, jak je napsána. Autorka dokázala využít potenciál ztřeštěné, vtipné, chytré a na správných místech ironické hrdinky, a tím udělala z Daniely perfektní hlavní postavu. Pokaždé měla co říct a někdy to sedlo tak, že jsem se smála nahlas.
Věřte tomu, že s ní se nudit nebudete a spolu s Danielou si užijete výborné čtení, plné napětí, akce, takové té odfláknuté romantiky (jóó, zasmějete se), ale taky trochu toho smutku – já osobně potřebovala jednou kapesník… Ach jo… 🙂

Snažím se číst české autory, ale ani jednou jsem nenatrefila na příběh, který by byl takový jako je Případ pečetního prstenu. Ty ironické hlášky, to škádlení mezi hrdiny, vtipné poznámky, ale také nebezpečí, tajemství, napětí, honičky v autech a používání střelných zbraní… To všechno dělá z této knihy tu nejlepší, kterou jsem v prosinci měla možnost si přečíst. 🙂 Takže je více než jasné, že já ji s radostí doporučuji.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Alpress, kde si knihu Případ pečetního prstenu můžete zakoupit.