Tíživé ticho – Robert Bryndza

Autor: Robert Bryndza

„Do stříkačky jsem natáhla pět miligramů diazepamu, zaváhala jsem a pak jsem přidala další dva. Když jsem ji podržela proti světlu, viděla jsem vzduchovou bublinku. Podívala jsem se na Branka. Bylo by snadné vpravit mu bublinu do krevního oběhu, ale navzdory tomu všemu jsem stále cítila povinnost dbát na to, abych neublížila. Představa, že jsem mohla ukončit jeho život, ale rozhodla jsem se to neudělat, ve mně vyvolala pocit uspokojení.“

Maggie je úspěšnou lékařkou a s manželem Willem žijí přesně takový život, jaký si vysnili. Jednoho dne však k ní do nemocnice přivezou postřeleného muže v povědomém oblečení. Maggiin život se nejprve zastaví a pak obrátí naruby. Přes všechnu snahu se Willa nepodaří zachránit a Maggie je přesvědčená, že se stal obětí vloupání. Policejní zpráva zní ale jasně: spoušť stiskl Will sám.
Maggie je zdrcená žalem i sžíravými otázkami. Její manžel nebyl sebevrah. Měl toho tolik, pro co žít. Po pohřbu odjíždí Maggie do jejich prázdninového domu na malém chorvatském ostrově, aby unikla realitě. Jenže realita ji dostihne i na opuštěném místě a je mnohem temnější, než čekala.
Vše odstartuje dopis, který jí Will napsal pro případ své smrti a jenž obsahuje indicie odhalující děsivé tajemství.
Jak si Maggie skládá střípky dohromady, zjišťuje, že Willova smrt je spojena s někým z jeho minulosti… S někým, kdo udělá vše pro to, aby umlčel i ji.

Tíživé ticho je autorův samostatný psychothriller, který si s vaší myslí ze začátku pěkně pohraje. Nemohla jsem se dočkat, až se pustím do čtení, protože autor je moje srdcovka a jsem ráda, že jsem se do ní pustila hned, jakmile došla. Bylo to super čtení, no, co vám budu psát… Je to prostě Robert Bryndza.

I když tady není ani Kate ani Erika, tak je tady Maggie, která je docela dost dobře nahradí. Její milovaný muž spáchá sebevraždu, ačkoliv Mags ví, že žádné takové sklony neměl. A když odjede na chorvatský ostrov Tišina, aby mohla truchlit a uspořádat si myšlenky, co bude dál, dostane tajuplný dopis od svého mrtvého manžela, který ji začne odhalovat minulost, o které neměla tušení. A aby toho nebylo málo, díky dopisu, díky tomu prozrazení se Mags dostane do situací, které jí můžou stát život a boj se zlem začíná… Začnou se jí dít divné věci, ze začátku to může vypadat nevinně a jako dílo náhody, ale existuje náhoda? Jak to všechny bude, je a bylo, to už se dozvíte z knihy Tíživé ticho.

„Z rytmu regulátoru jsem poznala, že dýchám příliš rychle a spotřebovávám hodně vzduchu. Ruce jsem přestal cítit už před chvílí – neměli jsme rukavice a studená voda mě pořádně štípala. Neobratně jsem zápolila se zámkem, do něhož jsem se dvakrát pokusila zasunout klíček. V té zimě mi připadalo, jako bych se zámek snažila odemknout v boxerských rukavicích. Při třetím pokusu klíček lehce zajel dovnitř. Otočila jsem s ním a zámek se otevřel. Na chvíli mě ovládl šok a já jen zírala.“

Tíživé ticho je opravdu psychologický thriller. Protože když to vypadá, že už víte, tak na následující stránce zjistíte, že nic nevíte a navíc, stane se zase nějaká věc, která srazí na kolena nejen hlavní hrdinku, ale i vaše pocity, protože to už fakt není možný… Mnohokrát jsem si říkala, „ježíš“, „to jako vážně?“ a podobně, protože jsem nechápala, jak se tohle může dít jednomu člověku a ten i přesto dokáže stát a jít dál.
Měla jsem zatnuté pěsti a pořád si říkala, jak tohle může dopadnout, když se Mags dostala do jednoho zařízení (nechci prozrazovat), tak jsem dokonce musela knihu zavřít a řekla si, že je to „pěkně v zadnici“… 🙂 Ty emoce, které jsem u čtení měla, mě neskutečně bavily.

Přečteno jedním dechem, Tíživé ticho je čtivé, je napínavé a troufám si říct, že spousta věcí je nepředvídatelných a budou takové i pro otrlé čtenáře psychothrillerů. Moje recenze je opět zaujatá, já bych jásala asi i nad tím, kdyby autor napsal návod na obsluhu varné konvice, ale i přesto jsou zde informace, které jsem nijak nepřikrášlila. Takže pokud chcete, obzvlášť milé čtenářky, dobrý psychothriller, tak tohle je výborná volba.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Tíživé ticho můžete zakoupit.