Nakladatelství: Knihy Dobrovský/edice Vendeta
Počet stran: 422

„Takže jeho bratr Xbalanque byl na začátku míčové hry sám. S hrůzou zjistil, že namísto míče používají bohové hlavu jeho mrtvého bratra!“
„Páni. Mayská mytologie je ještě drsnější, než jsem si myslela. Takže jeden z bratrů zemřel,“ řekla Sayer.
„To ano. Ale to není všechno. Xbalanque vzal hlavu svého bratra a nasadil mu ji zpátky na tělo.“

Neurovědkyně FBI Sayer Altair pátrá po zlu v nejhlubších zákoutích lidské mysli.
Zatímco se stále vzpamatovává ze smrti svého snoubence, netouží po ničem jiném než se zaměřit na svůj výzkum mozků sériových vrahů. Ale když washingtonská policie začne vyšetřovat strašlivou vraždu dívky, která pomalu vyhladověla k smrti, zatímco byla vězněna v kleci, je Sayer přivolána, aby vyšetřování vedla. Když je oběť identifikována jako dcera známého senátora, stává se Sayer středem pozornosti.
Zatímco roste tlak ze strany veřejnosti, zjišťuje, že byla unesena další dívka, která se potácí na hranici smrti. S přibývajícími důkazy se Sayer usilovně snaží zachránit druhou oběť. Brzy ale zjišťuje, že pátrá po vrahovi s nebezpečnou posedlostí – vrahovi, který je jí blíž, než si myslela.

Ellison Cooper získala doktorát z antropologie na UCLA. Studovala také archeologii, kulturní neurovědu, starověká náboženství a práva. Prováděla terénní výzkum ve Střední Americe, západní Africe, Mikronésii a západní Evropě. Pracovala jako vyšetřovatelka vražd ve Washingtonu, D.C., je také federální pracovnicí při katastrofách s certifikací K9 Search and Rescue pro práci se záchrannými psy. V současné době žije v sanfranciské Bay Area se svým manželem a synem.

Thriller V kleci je horkou knižní novinkou a rozhodně by neměl uniknout pozornosti především fanouškům Roberta Bryndzy a jeho hlavní hrdinky – Eriky Fosterové. Ptáte se proč? Tady, v prvním díle nové série se seznámíte se Sayer Altairovou, která je výše zmíněné Erice velmi podobná. Chytrá, odvážná, sebevědomá, s tragickou událostí ve svém životě, žijící sama a žena ve vysoké funkci, kdy ji to někteří muži dávají trochu sežrat. Spousta podobných prvků a já se neubráním srovnání. Kdyby se tyto dvě hrdinky potkaly, tak buď by se servaly jako dvě feny, jak jsou stejné, nebo by zjistily, že jsou jednovaječná dvojčata – až na to, že každá má jinou barvu pleti. 🙂

Ale i pro ostatní milovníky thrillerů bude tato kniha trefou do černého. Udivilo mne, že takovou „bichličku“ jsem měla přečtenou za pár hodin. Celý děj je nesmírně čtivý, napínavý a samotný případ sériového vraha, který nechává své oběti vyhladovět v kleci je poutavý. Je to tak strašné pomyšlení, až jsem z toho měla husí kůži, a když jsem začala chápat spoustu dalších souvislostí, bylo to ještě horší.
Navíc se autorce podařilo mě chytit za nos. Celou dobu (no, dobře, zhruba od poloviny příběhu) jsem si byla téměř jistá, že vím, kdo je vrah. Kdybyste mě drželi pod krkem, říkali že ne, ta osoba to není, pod pohrůžkou smrti a já nevím, co ještě, pořád bych si stála za svým. A samozřejmě by to se mnou dopadlo blbě.

Hlavní hrdinka, zvláštní agentka FBI, Sayer Altairová, je žena na svém místě. Někdy je to super žena, jindy je to citlivá holka, ale pořád, celý příběh, je cílevědomou, sebevědomou, chytrou a chápající ženou, která se snaží, za každou cenu, dopadnout sériového vraha. V knize se objeví i pár malých a krátkých okamžiků, které vás přesvědčí o tom, že má srdce a nejde jen slepě po zločincích. Nesmírně jsem si tuto hrdinku oblíbila a nemůžu se dočkat, co se bude odehrávat v druhém díle, protože tady to bylo ukončeno takovým způsobem, že mám pocit, jako bych nevydržela čekat a nebude mě bavit číst nic jiného. 🙂

„Můžeme se všichni soustředit?“ řekla Sayer a frustrovaně zaklepala klouby prstů o stůl. „Sledovali jsme důkazy, které nás dovedly tak akorát do prdele. Tak s tím přestaňme. Uděláme krok zpět a začneme s vyšetřováním od začátku.“

I další postavy, které se v knize vyskytují, vám přirostou k srdci. Takového Vika si zamiluje většina žen. 🙂 Líbí se mi, že autorka nic nepřeháněla a psala celý příběh docela realisticky, tím nemyslím zrovna tu klec a její oběti, ale myslím tím povahové vlastnosti hrdinů, kteří byli docela normální, teda až na pár výjimek. Jako třeba na sériového vraha, ten fakt moc normální nebyl. 🙂

Velkou výhodou jsou určitě kapitoly v knize V kleci, protože jsou poměrně krátké. A díky tomu jsem měla pocit, že otáčím stránku za stránkou rychleji, než je tomu u jiných knih. I samotný styl psaní autorky byl zajímavý. Do příběhu dala nejen smyšlenou, ovšem napínavou zápletku, ale také hromadu vědeckých informací, které byly zajímavé. Ono když už se podíváte na životopis Ellison Cooperové, tak pochopíte, že do svých knih otiskne své zkušenosti a znalosti. Věřte mi, stojí to opravdu za to.

V kleci je thriller, který je jedním z nejlepších, jenž jsem za první půl rok tohoto roku četla. Rozhodně si nenechám ujít další díl, protože ukončení tohoto příběhu je pro mne napínavé a věřím, že se to všechno ještě pořádně rozjede. Všem, kteří milují a vyhledávají tento žánr, dávám velké doporučení.

Za recenzní výtisk děkuji Knihy Dobrovský, kde si knihu V kleci můžete zakoupit.