Ve větvích Yggdrasilu – Tereza Kadečková

Autor: Tereza Kadečková
Nakladatelství: Golden Dog
Počet stran: 248

„Hnoss se otočila a vojenským krokem vyšla z místnosti. Freya v každé ze svých dcer viděla kus sebe. Hnoss, její válečný běs. S runami ve tváři a vlasy vyholenými. A Gersimi, krásná, píšící básně, zbožňující zpěv a milování. Obšťastnila mnoho mužů a žen v síni i devíti světech. Zbraněmi krásy. Když vcházela do místnosti, Freyu na chvíli zaplavila žárlivost. Zahnala ji. Nikdo není krásnější než ona, ani její vlastní potomek.“

Agátin život se konečně srovnal. Má kde bydlet. Stabilní práci, pár kamarádů. Po letech problémů se všechno zdá skvělé.
Než se ztratí v lese.
Než se ji kamarád pokusí zastřelit.
A než taxíkem srazí severského boha.

Autorce Tereze Kadečkové už vyšly v nakladatelství Golden Dog dva romány a Ve větvích Yggdrasilu je její třetí. Ten se mi dostal do rukou a moc jsem se na něj těšila, protože severskou mytologii mám ráda. A když jsem se začetla, byla jsem víc než nadšená. Tento příběh mi sednul do nálady, navíc Agáta jako hlavní hrdinka byla skvělá, tak pojďme se na to podívat blíže…

Agáta měla krušné dětství, a nyní se živí jako taxikářka. Do příběhu se vnoříte ve chvíli, kdy veze svého známého do lesa k chatě, z čehož se ale vyklube, že na ni bude mířit pistolí, objeví se vlci a Agáta utíká, teda spíš ujíždí o život, ale pod kola jejího taxíku se dostane muž. A není to obyčejný muž. Severský bůh Loki, sám a osobně. Agáta ho vyloží na místě, o kterém ví, že se o něj postarají a odjede domů. Je vyčerpaná a jde spát. Ovšem jaké překvapení ji čeká ráno v její kuchyni, kde je nejen její matka, ale také Loki. Jak se tam dostal? Jak ví, kde bydlí? A jaké s ní má plány? Nic není jen tak, je to všechno osud? To už se všechno dozvíte v příběhu Ve větvích Yggdrasilu.

„Před domem ji zaujala labuť na trávníku. Seděla, peří nádherně bílé a roztomilý zobák. Obešla zvíře v uctivé vzdálenosti. Nechtěla ji vyplašit a pamatovala si na prázdniny u babičky na farmě, kde po ní vyjela vzteklá husa. Cílila na achilovky a Agáta se bála, že ji jednou štípne tak, že už nikdy nebude chodit.
„Řeka je o pár kiláků dál, ty trumbero,“ prohodila.
Labuť mrkla.“

Ve větvích Yggdrasilu je fantasy román, kde se severská mytologie střetává s naším světem. Agáta je hlavní hrdinkou, která díky jejímu nelehkému dětství a dospívání má pro strach uděláno, takže se do všeho, co je potřeba, vrhá po hlavě, s odvahou, ale vždy s dobrým úmyslem, protože ví, jaké to je selhat. Což se mi na ni bylo sympatické.
A teď k těm bohům. Krom Freyi, Lokiho, Thora se zde objeví spousta dalších jmen, o některých jsem nikdy neslyšela, ale jejich příběhy, jejich mýty byly to, co se mi na příběhu líbilo asi nejvíc.

Nechybí akce, napětí, trocha krve (no jo, třeba akce u Mimírovy studny stojí fakt za to – fuj), takže celé vyprávění Ve větvích Yggdrasilu pro mne mělo šmrc a drive. Jsem ráda, že jsem se ke čtení dostala a pokud jste vy sami fanoušky severské mytologie, máte rádi samostatné, bojovné hrdiny, tak se do knize zakousněte. Věřím, že vás neurazí, a naopak, že budete potěšeni, jak hezky to česká autorka zpracovala.

Hvězdné hodnocení: 4 z 5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Golden Dog, kde si knihu Ve větvích Yggdrasilu můžete zakoupit.