Ze života knihomolky – Deborah Tung

Autor: Deborah Tung
Nakladatelství: CPress
Počet stran: 144

V tramvaji koukáš lidem přes rameno, jen abys zjistila, jakou knížku právě čtou. Než aby sis koupila něco na sebe, raději utratíš jmění v knihkupectví. Tajně (a někdy i naprosto veřejně) čicháš ke svým novým knižním úlovkům. Zkrátka čteš všude, všechno a pořád, a když zrovna nečteš, o knihách si aspoň povídáš. Poznáváš se? Pak je tato knížka dalším povinnou položkou na tvém reading listu. stránky tohoto vtipného komiksu se budeš potutelně usmívat a říkat si, že hlavní postava je napsaná přímo podle tebe.

Tohle, co se zrovna chystáte číst, není tak ani recenze, je to spíše informativní článek o tom, jak na mě kniha Ze života knihomolky zapůsobila. Do této chvíle si nejsem jistá, že bych ji knihou nazývala. Ano, je to komiks, ale mi přijde, že je to zbytečné dílo. Možná v tom množství knih, které už jsem přečetla, ji nedokážu docenit, protože podle hodnocení to je pro většinu lidí naprostá bomba na knižním trhu…

Za mě jsou ty krátké komiksy, ty krátké úryvky super ve chvíli, kdy by byly vydávány na pokračování na nějakém webu nebo v novinách. Ale v knižní podobě mi to přišlo zbytečné. Abych si listovala ve všech úchylkách těch pravých knihomolů, to mi nepřišlo zrovna dobré. Navíc, polovinu věcí nedělám a to ze mě dělá někoho méněcenného? V životě jsem nečichala ke knihám, nikdy. Nedělám si fiktivní objednávku knih, které bych chtěla, abych to pak vystornovala a nekoupila. A v knize Ze života knihomolky se to tváří, že bez těchto okamžiků, a mnoha jiných, není čtenář knihomol.

Jasně, ať knihu Ze života knihomolky jen nehaním, byly tam i situace, při kterých jsem se usmívala, protože to dělám taky – například čtení za chůze venku nebo tahání knih kamkoliv, na dovolenou plně naloženou čtečku, protože v kufru není místo. 🙂 Ale přijde mi to normální a mám pocit, že tyto situace si nemusíme prohlížet v knize, tohle se musí zažívat, abychom mohli být opravdoví knihomolové.

Já nevím, já jsem z knihy Ze života knihomolky trochu zklamaná. Kdyby to byl příběh, doplněn o obrázky ve formě komiksu, udělat z té holky hlavní hrdinku, která dělá vše pro to, aby mohla jen a jen číst, možná bych to hodnotila lépe. Takto mám pocit, že jsem si prohlídla hromadu obrázků, a většina mě přesvědčila, že nejsem knihomol, jen „obyčejný“ čtenář. 🙂