Jak randit se sestrou nejlepšího kamaráda – Meghan Quinn

Autor: Meghan Quinn
Počet stran: 352

„Je to extrémně atraktivní muž. Je to muž, u něhož nevěříte, že by vůbec mohl existovat, dokud se s ním nesetkáte a téměř sebou neseknete v momentě, kdy ho spatříte. Jeho oči mají téměř pastelově modrozelenou barvu. Jeho kůže je z nějakého důvodu opálená i v zimě a vlasy má vždy dokonale upravené do nedbalého stylu, který nejspíš zabere dvacet minut, ale vypadá na pět. Tělo je vymodelované jako socha řeckého boha a jeho úsměv je smrtelnou kombinací dokonalých zubů a přitažlivosti. Je prototypem mužské atraktivity a ví to o sobě. Lhala bych, kdybych tvrdila, že se mnou Bramova přítomnost nic nedělá. Je… příliš… příliš dokonalý na pohled.“

Jak randit se sestrou nejlepšího kamaráda? Jednoduše.
Zaprvé: předstírejte, že chcete, aby vás dala dohromady s jinou ženou. Sblíží vás to.
Zadruhé: choďte na rande, opíjejte se do němoty, neustále o sestře svého kamaráda mluvte a postupně sbírejte odvahu udělat první krok.
Zatřetí: občas ji zaskočte u ní doma a vyznejte jí lásku. Ženy to přece milují, ne?
Všechno se to zdá snadné. Tři neprůstřelné způsoby, které vám zaručí, že se do vás láska vašeho života bláznivě zamiluje.
Aspoň jsem si to myslel.  Ovšem mé pokusy získat Julii úplně selhaly. A proč? Julia je chytrá – opravdu chytrá a na lep vám nesedne. Nezajímají ji hry, dárečky, ani mé historky, a i když po mně možná taky touží, hned tak se mi nepodvolí…

Kniha Jak randit se sestrou nejlepšího kamaráda je klasika. Už podle názvu je vám jasné, o co tady jde, a můžete si říct, tenhle příběh už jsem četla a viděla nesčetněkrát. Nebudu lhát, zápletka je samozřejmě stejná, ale celkový příběh má šťávu. Nudit se určitě nebudete, protože i když víte, že jste se začetli zase do jedné romantické knihy, tak vás nepustí a na poslední stránce budete litovat, že je konec.

Bram Scott je klasický kluk z bratrstva, kterého znáte ze seriálů, filmů a knih. Oblíbený, zábavný, chytrý, okouzlující, sexy, všechny holky ho chtějí a všichni kluci chtějí být jeho kamarádi. A co stane, když dospěje? Nic. Už podle prvního odstavce, kde se popisuje („Mám rád peníze a moc. Peníze dělají peníze. Je mi třiatřicet, a kdybych chtěl, klidně bych mohl jít do penze.“), vám dojde, že k tomu všemu se stal ještě velmi, ale velmi bohatým. Takže namachrovaný frajírek, které my ženy v těchto příbězích milujeme, protože víme, že pravá láska zkrotí každého hřebce. Stane se tak i s Bramem? Nebo ho láska k Julii změní jiným směrem?

Roark McCool a Rath Westin jsou Bramovi dva nejlepší kamarádi od školy a to kamarádství trvá dodnes. A taky dodnes jsou jako malí kluci. Takže je soutěživost a chuť si hrát nepřešla. Tentokrát ale jejich sázka není jen hra a legrace a jediný, kdo si to zatím uvědomuje je Bram. A protože v tom vidí příležitost, jak se dostat k Julii blíže, tak prohraje a začne hrát svou vlastní životní loterii o lásku.

Julie Westinová vlastní svou seznamovací agenturu, na které dřela skoro celý život. Chtěla se stát svobodnou a nezávislou ženou, kterou budou všichni brát vážně. Při studiu se věnovala jen škole a na ostatní kašlala, takže tady máme přesný popis šprtky s brýlemi a šíleným oblečením. Ale Julie jen dřela, byla velice inteligentní, cílevědomá, mazaná a neústupná. A to ji vyneslo výsledky.
Dnes má velice úspěšnou firmu, kterou vybudovala jen ona sama. Jak už tušíte, něco tady chybí. A máte pravdu – milostný život. Julie sice vlastní seznamovací agenturu, ale ona sama je s chlapama na štíru. Přitom už dávno nenosí divné oblečení, ale jde s módou a je vždy nádherně upravená, jen to sebevědomí pokulhává. A když se ji začne dvořit BRAM SCOTT, ten arogantní, sexy, chytrý a nejkrásnější chlap co zná, tak je natolik zmatená, že se z ní začíná stávat hromádka neštěstí.

„Clarissa mi podá ruku a pomůže mi na nohy. Přejede po mně pohledem a řekne: „Fajn, pustíme se do práce. V kolik dorazí?“
„Prý mě vyzvedne v sedm.“
Clarissa se koukne na hodinky. „Máme hodinu.“
„Stihneme to?“ Nakrčím nos.
„To je spousta času. A víš proč?“
Zavrtím hlavou. „Ne, proč?“
Clarissa mě objeme kolem pasu a odvede mě do koupelny. „Protože se Bramovi líbíš taková, jaká jsi, takže s tebou nebude moc práce.“
„To nikdy neřekl.“
„To ani nemusí. Líbila ses mu už na vejšce, kdy jsi do školy jezdila z Hastrošova. Má tě rád takovou, jaká jsi a myslím, že bychom se tím měly řídit.“

Jak už jsem avizovala, v knize Jak randit se sestrou nejlepšího kamaráda najdete spoustu klasických věcí. Láska mezi oblíbeným a šprtkou, dárečky jako upomínky minulosti, arogantní chování lovce, ale vše má své pravé místo v ději.
Nic není přehnané, z chlapa se nestane ubrečený neurotik, není to samé miláčku a zlatíčko, srdíčka a květiny, či stránky plné žhavého a nespoutaného sexu.
Vše v té dokonalé míře, aby příběh měl to co má mít, a vy jste se ztratili na prvních stránkách a na poslední se modlili, aby ještě jejich příběh neskončil.

V kapitolách se střídá pohled Brama a Julie a to jak v dnešní době, tak i momenty z minulosti, aby jsme pochopili, na co ti dva naráží nebo o jaké situaci je řeč, takže je to velice přehledné a nemáte problém pospojovat si jejich životy a společné city od vysoké, kdy se seznámili.
V knize Jak randit se sestrou nejlepšího kamaráda není nic, co by vám překáželo v nerušeném čtení.

Pokud jde o doporučení, tak začínám ztrácet slovní zásobu, protože je to opět pro tu samou skupinu jako vždy, když píšu recenzi na tento žánr. Kniha mě sice nenadchla natolik, že bych ji musela číst několikrát, ale ani nezklamala a jsem ráda, že jsem si ji přečetla, takže všem, co mají rádi zamilované příběhy, určitě doporučuji, nebudete litovat a  v knihovně se bude hodit.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Jak randit se sestrou nejlepšího kamaráda můžete zakoupit.