Hnízdo – Gregory A. Douglas

Autor: Gregory A. Douglas
Nakladatelství: Golden Dog
Počet stran: 306

„Jen pár kroků od silnice Hilda Cannon ucítila třepotání kolem hlavy. Instinktivně zvedla ruce a divoce jimi zamávala. Pokud to byli netopýři, nechtěla je mít ve vlasech. Věděla, že to netopýři ve skutečnosti nedělají, ale byla hysterická. A tím spíš, když si uvědomila, že třepotající se křídla nepatří netopýrům, ale létajícím švábům prahnoucím po její krvi.“

Byla to obyčejná skládka na klidném ostrově nedaleko Cape Cod. Nikoho ani ve snu nenapadlo, že jsou zde ideální podmínky pro bujení, že je to teplé, páchnoucí a vlhké lůno s takovým množstvím potravy, aby se vše, co se plazí, plíží a skrývá, dosyta nažralo. Stačila změna chemikálie na hubení škůdců a obrovští zmutovaní švábi začali opouštět své hnízdo a hledat lidské maso.

Když jsem zjistila, že má kniha Hnízdo i filmovou adaptaci, musím říct, že mě zamrazilo. A mrazilo mě i u čtení, já se štítím pomalu i mouchy, natož nějakých švábů, kteří vás zabijí. Ale to je právě přesně to, co jsem od knihy očekávala. Že budu mít husí kůži a její čtení si užiju. Hororová knížka, která pro mě byla skvělá.

Když jsem byla malá, no malá, menší, tak mi taťka pustil ježky – Critters. Já tomu říkala ježci, ale byly to obludy, které žraly lidi. No, co vám budu, ani na záchod jsem nemohla jít sama, dlouho jsem se z toho „vzpamatovávala“. A teď jsou tu švábi. Brrr… Opět se dívám, jestli náhodou, někde, nějaký malý brouček neleze. A proč? No, protože jsem přečetla Hnízdo.
Tam totiž jsou švábi hlavní hrdinové, ale jsou zlí. Moc zlí. Krvelační. Přerostlí. A napadají lidi. A někdo by s nimi měl skoncovat. Jenže kdo? Najde se vůbec někdo, kdo se nebude bát jim postavit?

„Au!“ vykřikl Tom a chytil se za ucho. Narovnal se tak prudce, že se praštil hlavou o volant. „Co to sakra je!“
„Můj Bože!“ vyjekla Deirdre současně. Po straně manelova obličeje stékala krev a ona viděla, jak obrovský šváb, dlouhý dobré čtyři palce, mizí, mizí v manželově pravém uchu!
Žena se k němu otočila ve snaze pomoct, ale její ruce zůstaly strnulé, s prsty před jeho obličejem, jako by držela neviditelnou mísu. Dívala se na dalšího obrovského švába, který se zakousl do manželova pravého oka.
V příštím okamžiku už křičela jinou hrůzou.“

S edicí Old School Horror jsem se už setkala s knihou Když tě temnota miluje a Hnízdo je další skvělá pecka. Já nejsem náročný hororový čtenář, mi stačí, když budu mít husí kůži, budu se bát, budu se přes rameno ohlížet a po dočtení pocítím takový ten zvláštní pocit, že možná není něco v pořádku, i když je. A tohle tento příběh splnil. Jen nemám odvahu se dívat na film, to by možná zanechalo ještě větší následky a nebudu to riskovat, přeci jen žiju sama s dětma. 🙂

Co si troufnu říct, tak Hnízdo je takový ten lekací, trochu nechutný horor. Nečekejte žádný vyšší level, ale vyprávění, kde je hodně, opravdu hodně mrtvých, spousta, ale veliká spousta velkých švábů, plno strachu a křiku. Možná, když se do čtení pustíte, budete to mít jako já – film se vám bude odehrávat před očima. Brrr… Děkuju pěkně, tohle bylo super! 🙂

Hvězdné hodnocení: 4 z 5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Golden Dog, kde si knihu Hnízdo můžete zakoupit.