Síla ohně – Cinda Williams Chima

Autor: Cinda Williams Chima
Nakladatelství: Booklab/Slovart
Počet stran: 423

„Naděje se nedá spoutat žádnými pravidly ani trpkou zkušeností. Je to požehnání i prokletí“.

Tento napínavý fantasy příběh se odehrává v Sedmiříší známém z autorčiny předchozí knižní série, avšak o generaci později. Je prostoupený temnou magií, nebezpečenstvími, z nichž tuhne krev v žilách, a dvěma nezapomenutelnými postavami, které se pohybují na tenoučké hraně mezi životem a smrtí. Hlavními hrdiny jsou Adrian sul’Han, zvaný Ash, školený léčitel obdařený magickými schopnostmi a syn královny Fellsu a Nejvyššího kouzelníka, jenž hoří touhou pomstít smrt svého otce, a Jenna Blandelowová, dívka s podivným znamením, kterou její tajemní rodiče opustili brzy po narození. Jejich cesty se setkají v Ardenu. Spojuje je nenávist k bezcitnému králi. Podaří se jim krále odstranit a zabránit tak válce? A dojde jejich láska naplnění?

Četli jste Šest vran nebo Grišu od Leigh Bardugo? A milujete nejen hrdiny, ale také světy, kde se to odehrává? Tak v tom případě si ROZHODNĚ zakroužkujte datum 14.1.2019 ve vašem kalendáři, kdy vychází Síla ohně od Cindy Chimy. Tento příběh vás strhne a nejen to. U mě se dostavila taky „fascinace“ světem, který autorka vytvořila a všechno, co se mi líbilo i nelíbilo, vám chci prostřednictvím této recenze říct.

Nejdříve něco o ději, který má všechny náležitosti, abych o něm mohla říct, že je opravdu dobrý. No, můžu říct skvělý!
Ash je mladý kluk, královské krve, kouzelník. Přímo před jeho očima mu zabijí otce, ze staré křivdy, kterou vrah stále nepřenesl přes srdce. A v tu chvíli se Ash rozhodne, že pomstí nejen otce, ale udělá i konec všem různým nepravostem, které se celé v zemi dějí. Prostě se rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou, i když netuší, jak to všechno zvládne. Je mladý, ambiciózní a nemyslí na nic jiného než na pomstu.
Jenna je dívka, která pracuje v dolech v Delphii krále z Ardenu. V dolech pracují všichni, co mají ruce a nohy. Mladí, staří, malí, velcí. Jenna ví, že je něčím výjimečná, ale nemá ponětí čím. Jen má chvilku sem tam nějaké myšlenky nebo vidiny, z budoucnosti, minulosti, ale stále to všechno nedokáže uchopit. Jednoho dne ji před očima zabíjí důležitého člena její rodiny a v tu chvíli má pocit, že vše skončilo…
Jenže na dvoře krále z Ardenu se setká s Ashem a pochopí, že s jeho pomocí se dostane mnohem dál a mnohem výš, než je možné, nebo než si kdy představovala

Síla ohně je kniha, která v sobě ukrývá fantasy příběh, jenž je protkán nejen magií, ale také bájnými draky, velkou dávkou napětí, trochou romantiky a lásky, obrovskou dávkou temných a zlých intrik. Co si mi nejvíc líbilo a za co autorce opravdu tleskám, tak je způsob, jak dokázala všechny osudy hrdinů protnout, jako by každý čin každého z nich záležel na dalším kroku každého dalšího. Nevím, jestli jsem to napsala srozumitelně, ale snad jste mě pochopili. 🙂 Tady to prostě je tak, že všechno souvisí se vším.

„Destin zrovna zvažoval, jestli opravdu potřebuje třetí pivo, když do dveří rázně vrazil jakýsi chlapík. Klel a z plných plic nadával na psí počasí venku. Zastavil se hned na prahu a hlasitě dupal, aby si z bot oklepal sníh. V teple, které sálalo z kamen, sníh tál a na zemi se tvořily šedavé kaluže břečky. Muž byl oblečený v ohromném vlněném kabátu. Chvíli trvalo, než se z něj vymotal a než si sundal čepici, rukavice a šálu. Byl brunátný a zavalitý, jeden z těch, kteří způsobují rozruch už jen svou existencí.“

Fantasy příběh Síla ohně je prvním dílem ze série Sedmiříše v troskách a já vám můžu slíbit, že při čtení se nudit nebudete. Navíc budete velmi netrpělivě čekat na další díl (tak jako já), jak se vše bude dál vyvíjet.
Kniha je čtivá a napínavá, je ideálním čtením pro ty, kteří mají rádi magii a kouzla, pro ty čtenáře, kteří mají představivost a fantasy příběhy je přitahují.

Hrdinové v knize mají jasné charaktery, takže víte, kdo je dobrý a kdo zlý, kdo si zaslouží zemřít a kdo si zaslouží druhou šanci. Samozřejmě vás čeká také nějaké to překvapení, a pár chvil, při kterých se vám zadrhne dech napětím.
Síla ohně je knihou, která mne velmi bavila a s radostí ji doporučím dál. Jasný je, že příběh Ashe a Jenny bude nejvíce bavit mladší čtenáře, ale pokud ujíždíte na knihách, třeba od Cassandy Clare, tak se vám tato bude rozhodně líbit i v případě, že těch let máte více. 🙂

Jsem překvapená, spokojená a teď mi nezbývá než čekat na další díl. Štěstím je, že vychází poměrně brzy – někdy v březnu, takže zas tak dlouhé čekání to nebude a já se na něj moc těším! Věřím, že po přečtení se budete těšit i vy! 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Booklab/Slovart, kde si knihu Síla ohně můžete zakoupit.