Autor: Sona Charaipotrová, Dhonielle Claytonová
Nakladatelství: Booklab/Slovart
Počet stran: 415

„Máma vždycky říká, že není přirozené trávit příliš mnoho času před zrcadlem, že to v nás probouzí to nejhorší.“

Je možné zajít příliš daleko?
Na jedné z nejprestižnějších baletních škol na Manhattanu skrývají dokonalé, krásné baletky nepěkná tajemství a ohavné lži.
Na privilegované Bette by nikdo nenašel jedinou chybu – je jako baletka z hrací skříňky. Ale život ve stínu sestry, která je jednou z největších hvězd baletního světa, v ní probouzí temnou stránku. Perfekcionistka June má už po krk toho být věčnou náhradnicí. Tenhle školní rok se spokojí jen s tím nejlepším – i kdyby to znamenalo, že bude muset sáhnout po nějakých ne zcela čistých prostředcích, aby toho dosáhla. A nová studentka Gigi zatím předčila všechny tanečnice z konzervatoře, ale samotný tanec by ji mohl zabít.
Soutěživost je s každým blížícím se představením silnější a z nevinných naschválů se stává něco čím dál tím temnějšího, takže je jen otázkou času, kdy se jedna z mnoha jisker vznítí – a popálí se i ty nejlepší.
Titul je součástí Knihománie 2020

Díky knize Tiny Pretty Things budete v ruce držet důkaz, že my, ženy, ať už je nám patnáct nebo třicet, dokážeme působit jako ty největší bestie. Že když nám o něco jde, dokážeme jít přes mrtvoly, neznáme přátelé a uděláme všechno pro to, abychom zrovna my byly ty nejlepší v záři reflektorů.
Každá žena to v sobě má, některé toho neumí využít, jiné to umí použít tak akorát a potom jsou zde takové ženy, které jdou za hranice čehokoliv… například baletky v Americké baletní škole…

Příběh je vyprávěn ze tří pohledů, Bette, June, Gigi. Tři holky, tři baletky, které tvrdě dřou, aby byly nejlepší. Jenže jak už to tak bývá, nejlepší může být jen jedna. Bude to Bette, dívka, která odpovídá prototypu dokonalé baletky, všemi oblíbená, přítelkyně nejkrásnějšího „baleťáka“ na škole, z bohaté rodiny se spoustou konexí na správném místě? Nebo to bude tichá June, která se drží v ústranní, nikam nechodí, téměř s nikým není kamarádka? Nebo Gigi, která je jedinou černoškou v této elitní škole?

„Někteří lidé věří, že motýli jsou duše mrtvých. Ty, které se k nám rozhodly vrátit.“

Každá hrdinka knihy Tiny Pretty Things neměla problémy jen s baletem a s tím, aby byly dokonalé, ale také samy se sebou. Měly své osobní démony, které byly někdy malicherné, jindy nezanedbatelné, ale všechny byly jakýmsi varováním, že s nimi není něco v pořádku. Bohužel, jak už to tak bývá i v realitě, spousta lidí dělá, že něco nevidí, jen proto, aby z toho neměli problémy…

S klidným svědomím bych řekla, že kniha Tiny Pretty Things je tak docela thrillerem pro mladé čtenářky. Pro dívky od patnácti let (klidně i o něco mladší). Autorky do příběhu zasadily spoustu důležitých poznatků, které v dnešní době ovlivňuje mladé dívky, a tím pádem na to nejen poukazují, ale také tak nějak nenápadně říkají, jak je tohle špatná cesta, protože tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne.

„Posedlost je zdroj geniality a šílenství.“

Začátek knihy Tiny Pretty Things byl pro mne trochu krkolomný, protože jsem se ztrácela v tom, která z holek je která. Ale až jsem více poznala jejich osobní životy, vše mi dávalo smysl a musím přiznat, že tohle čtení mě fakt bavilo a já četla téměř bez přestávek, dokud jsem nevěděla, jak to dopadne.
Kapitoly jsou psány vždy za každou jednu dívku a ty se ve vyprávění střídají, takže nejdříve v tom můžete plavat, ale věřte mi, až si na holky zvyknete a budete vědět, která je mrcha a která menší, ztratíte se v ději jako takovém, protože ten vás pohltí a nepustí.

Knihu Tiny Pretty Things rozhodně doporučuju. A nejen mladým dívkám, věřím, že uhrane i spoustu dospělých žen. Nejen, že prostřední baletní školy je velmi atraktivní a zajímavé, ale také všechny charaktery postav, které autorky do příběhu zapracovaly, měly své místo a přesně vyměřený čas k tomu, aby s dějem hýbaly směrem kupředu, aby vás každé slovo v knize bavilo a aby váš zážitek ze čtení byl maximální. Doufám, že bude další díl. Musí být! 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Booklab/Slovart, kde si knihu Tiny Pretty Things můžete zakoupit.