Ukradený příběh – Elizabeth Coleman

Autor: Elizabeth Coleman
Počet stran: 344

„Vanessa měla nohu na prázdném balíčku od chipsů na podlaze Daveova auta. „Evanthe říkala, že jsme nebyl dost romantický,“ vysvětloval, „ale kdybyste mohla strávit čtyři dny v lázních, nebo  mít novou sekačku, nevybrala byste si radši sekačku?“
„No jasně že bych si vybrala sekačku,“ zachechtala se Vanessa, „to se povedlo.“     „Mluvím vážně. Evanthe je blázen do zahradničení.“
Podívala se po něm tázavě. On
mluvil vážně! V nabídce ale byly čtyři dny v lázních, to přece muselo být jasné i jemu.
„Nechápu to. To samé s čokoládou a květinami – nevydrží, nejsou k ničemu, tak proč?“     „Nejde právě o to?“
Tehdy se zasmál Dave. „To nechápu.“

Vanesse je něco přes třicet a ocitla se sama se dvěma syny, hypotékou a dírou v srdci tam, kde býval její muž, kterého jí odloudila psycholožka Natalie z manželské poradny. A tak se rozhodne splnit si svůj dávný sen a napíše zamilovaný román. V nakladatelství, kde vydává knihy její oblíbená autorka, ho zamítnou. O to víc je v šoku na autogramiádě svého idolu po několika měsících. Při čtení ukázky nemůže věřit vlastním uším. Slovo od slova slyší to, co před časem sama napsala!
Požádá o pomoc odborníka na autorské právo Marcuse. Když ho poprvé spatří, má pocit, že jí do života vkročil vysněný muž přímo ze stránek její knihy.
Je ale Marcus opravdu to, co v životě potřebuje?

Ukradený příběh je romantický příběh o odvaze, bojovnosti a uvědomění, že život není pohádka. Střetává se zde vysněný život většiny žen, který čteme v každém druhém románu a realita. V čem spočívá kouzlo této knihy je to, že vyhraje realita. Jak to myslím, zjistíte, když si tento úžasný a velmi čtivý příběh přečtete.

Celým dějem vás provází hlavní hrdinka, které vstupují do života dva muži. Vanessa je rozvedená a blíží se ji čtyřicítka. Její manžel ji opustil s jejich terapeutkou, kde se snažili zachránit manželství. Mají dva syny, o které se společně starají. Lachiemu je deset a neumí zavřít pusu a Jacksonovi je skoro 13 a používá jednoslabičné odpovědi. Vanessa zůstala v domě s hypotékou a aby ji to úplně finančně nevycuclo, tak se k nim nastěhovala její máma Joy, která se chová a obléká jako její mladší sestra a každou chvíli má jiného partnera.
Vanessa pracuje jako sestra na soukromé zubní klinice, která patří manželovi její nejlepší kamarádky. Má své práce plné zuby, ale peníze potřebuje a její sen, být spisovatelkou není zatím splněný. Teprve dopsala svůj první román a odeslala ho do vydavatelství. Její nejoblíbenější spisovatelka je pod jejich křídly a tak doufá, že ji to vyjde. Když dostane odmítnutí, bolí to, ale hodlá se přes to přenést a aby si zlepšila náladu, navštíví autogramiádu svého idolu, kde čte ukázku ze své nové knihy. Při prvních větách ale Vanesse ztvrdne úsměv a začne se ji točit hlava. Je možné, že by ji zrovna ona ukradla knihu? Může vůbec ona, kdo je nikdo, bojovat proti nakladatelství a světoznámé spisovatelce za svůj Ukradený příběh? A zde přichází na scénu Dave a Marcus.

Marcus je špičkový právník přes autorské právo. Když ho spatří, roztřesou se ji kolena, protože má pocit, že potkala muže snů, toho o kterém celou dobu psala. Marcus ji má pomoct vyhrát případ, nežádá  honorář, protože jako kompenzace je pro něj to, že může svou ženu, která ho opustila, kvůli jinému, veřejně zostudit a zničit ji kariéru. Vanessin idol zároveň zlodějka její knihy, je totiž jeho žena. Marcus vyšel z chudoby, vypracoval se a svým arogantním chováním dává všem najevo, že je někdo. Uhrane i Vanessu, ale ta postupem času přichází na to, že není všechno zlato, co se třpytí a že pomsta je pro Marcuse lákavější než upřímnost.

„Dave zdrženlivě přikývnul. Marcus se postavil a došel před Vanessu, kde se opřel o svůj stůl. Když to udělal při jejich prvním setkání, padala do mdlob, ale teď ji uvnitř slabý hlásek rozumu říkal: „Hej, kámo, lezeš mi do osobního prostoru.“ Byla znepokojená. Proč ji říkal, aby tu nabídku odmítla?
„Už jsem to zažil,“ řekl, jako by ji právě četl myšlenky. „Samozřejmě že je náš případ ohrožen, o tom není pochyb. Ale ještě pořád máme křížový výslech. Jakmile dostanu Charlotte na lavici svědků, dokážu, že tu knihu ukradla.“
„Jak přesně? Kouzelnou hůlkou?“
Marcus věnoval Daveovi zdrcující pohled. „Vím, jak na ni, donutím ji se přiznat.“
„Aha, chápu,“ potřásl Dave hlavou. „Takže jde jen o nějakou šílenou hru mezi vámi a Charlotte. Potřeba ponížit ji na lavici svědků vás pohltila natolik, že si namlouváte, že tohle můžeme vyhrát bez jediného pořádného důkazu.“
Vanessa zatajila dech. Měl Dave pravdu?“

Dave Rendall je vesnický právník, který by pro své klienty udělal cokoliv. Místo plateb přijímá různé laskavosti nebo dárky. Pro některé své klienty dělá věci nad rámec, opisuje emailovou korespondenci, staví domek pro panenky apod. Jeho žena ho opustila kvůli jiné ženě, společně dál vychovávají dceru, která je spoluhráčka Jacksona. Romantika je podle něj nepodstatná, praktické věci jsou důležitější. Trénuje fotbalové mužstvo, kde hraje jeho dcera i Jackson.
Když ho Vanessa požádá o právní radu ohledně ukradeného rukopisu, ví že to není jeho parketa, ale neodmítne a snaží se najít cestu, jak to pro ni zařídit. Napadne ho kontaktovat Marcuse, za kterého pak udělá veškerou přípravnou práci, ale je to nanic. Jeho názory už Vanessa neslyší, protože je zahleděná do Marcuse. Veškeré jeho naděje, že by Vanessu pozval na rande vezmou za své a on odstoupí z případu. Najednou se v něm zrodí tolik odvahy, že zavře svou praxi a začne pracovat na svém snu. Když za několik měsíců zjistí, jak dopadl případ, tak ho nic neudrží a spěchá do zubní ordinace.

Musím uznat, že mě Ukradený příběh velice překvapil. Snad nikdy jsem nečetla knihu, kde by konec byl jinak, než bych očekávala a díky tomu to bylo pro mě obrovské osvěžení. Celý příběh pohodově ubíhal a já hltala stránku za stránkou. Vanessa mi přirostla k srdci, sice nemám dvě děti a hypotéku, ale vím, co je to, když vás opustí chlap a vy zůstanete na svůj život sama.

Ukradený příběh je krásný a zajímavý román, kde budete prožívat realistický příběh s hlavní hrdinkou. I když Vanesse táhne na čtyřicet a má děti, doporučím knihu všem věkovým kategoriím, ženám i mužům. Věřím, že si čtení užijete a kniha zaujme čestné místo ve vaší knihovně.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Ukradený příběh můžete zakoupit.