Mých top 12 knih roku 2022

Ahoj,

tak vás vítám u článku, který jsem původně chtěla napsat hned prvního ledna, ale okolnosti byly nepříznivé a já otevřela počítač až teď. Nechte se třeba inspirovat, možná se mezi mými topkami najde kniha, která vás minula a u každé by to byla škoda – podle mne samozřejmě. Ano, sto lidí, sto chutí a tohle jsou moje chutě. Tudíž se pohodlně usaďte a jdeme na to…

Leden
Hned první měsíc byla nasazena laťka vysoko, protože se mi do rukou dostala kniha od Stephena Kinga Dallas 63 a stala se ihned nejlepším kouskem měsíce. Spojení fantasy, s historií, s lehkou detektivkou a hlavně, s mistrovským uměním vyprávět, kterým autor oplývá, se nemůže stát nic jiného, než že se tato kniha stane tím nejlepším. 🙂 Recenzi najdete zde.

Únor
V únoru jsem opět měla šťastnou ruku na výběr knih, a tou nejlepší byl historický román Dívka č. 37. Jedná se o knihu z období druhé světové války, děj se odehrává ve Florencii a spojuje zde autor přítomnost s minulostí. Příběh má tajuplný nádech, odhalení je dechberoucí a velmi emotivní. Recenzi najdete zde.

Březen
Březen byl naprosto šílený měsíc, co se týče přečtených knih. Zvládla jsem jich 25, což je průměr, na který, když pomyslím, tak mám za to, že jsem nedělala celé dny nic jiného, než jen četla a četla. Ale opak je pravdou, sice jsem měla dva měsíce do porodu, ale se synem jsem byla velmi aktivní, co se týče různých návštěv hřišť, takže sama nevím, jak se to podařilo.
Každopádně tou nejlepší je kniha, která je úplně z jiného soudku než předchozí dvě. Je to Chaos v míru od Amo Jones. Autorka je velmi „specifická“, abych tak řekla, a Chaos v míru je prvním dílem série a zůstal nejlepším i po přečtení dalších dílů. Naprosto z příběhu tryskaly emoce a chtíč, měla jsem pocit, že mi elektrizuje v ruce a na to se zapomenout nedá. Celou recenzi si můžete přečíst zde.

Duben
Duben je opět při nadvládě Stephena Kinga a jeho Carrie, kterou řadím za ten měsíc jako nejlepší. Příběh, který je částečně hororový, odehrávající se na střední škole, což už je lákadlem samo o sobě. Navíc se nejedná o žádný tlustý román, má jen 215 stran, takže jej ráda doporučuji i úplným Kingovým začátečníkům. 🙂 Celou recenzi si můžete přečíst zde.

Květen
V květnu nastal den D a porodila jsem Natálku. Ale i přesto jsem zvládla 8 knih a tou nejlepší byla kniha V zahradě zášti. Belle byla naprosto šílenou ženou, a ač jsem ji odsuzovala, stejně jsem ji „obdivovala“, jak dokázala všechno vymyslet a zrealizovat. To opravdu chtělo správný úsudek. Celou recenzi si můžete přečíst zde.

Červen
A červen nám ovládl kdo? No? Správně! Opět Stephen King! Já ty jeho příběhy prostě žeru, a v tomto měsíci to vyhrála Temná půle. Opět lehké nadpřirozeno, ale napsáno vše s takovou dramatičností, že mi nehty na rukou dorůstají asi ještě teď. 🙂 Celou recenzi si můžete přečíst zde.

Červenec
Červenec pro změnu ovládla Agatha Christie, velká ikona literatury. Ovšem ne její kniha, ale její postava v románu Vražda manželů Marstonových. Tento příběh byl o tom, jak zmizela, jak se vypořádala sama se sebou, jak to asi mohlo být. Čtivé a opravdu zajímavé. Proto získává nejvyšší příčku a celou recenzi najdete zde.

Srpen
Srpen ovládla česká autorka a její kniha Až uvidíš moře. Nádherný příběh, téměř dokument o tom, jak v Řecku řádila občanská válka a jak se Řekové dostali k nám, na severní Moravu a do Slezska. Píšu k nám, protože bydlím v Ostravě a v Ostravě se polovina příběhu odehrává, proto mne to tak dostalo. Kniha se dokonce stala „putovní“, už ji má babička a druhá čeká, až na ni přijde řada. 🙂 Celou recenzi najdete zde.

Září
V září, na začátku podzimu, se mi do rukou dostala první kniha od K. Hannah, konkrétně Děvčata z Firefly Lane a ihned se stala tou nejlepší a autorka pro mne jednou z těch, co musím mít v knihovně. Příběh, který je zdánlivě obyčejný, ale má v sobě naprosto úžasné kouzlo a vy stránky obracíte rychlostí blesku, abyste na konci zjistili, co je pravé přátelství. Celou recenzi najdete zde.

Říjen
Říjen je opět ve znamení dobrého thrilleru, nebo spíše mysteriózní detektivky. Hora duchů, která se stala tím nejlepším v měsíci, má v sobě dobře zpracovaný námět, tajemno, které na vás bude působit, je trochu strašidelná a velmi čtivá. Já ji četla v noci a pamatuji si, že jsem dědka vyhlížela v každé místnosti, když jsem se courala v noci na záchod… 🙂 Celou recenzi najdete zde.

Listopad
V listopadu to bylo jasné jako facka. Nebylo o čem… Tou nejlepší knihou byl historický román Musím tě zradit od Ruty Sepetys. Ač si o sobě myslím, že jsem docela sečtělá, o této skutečnosti, co se dělo v Rumunsku, jsem do přečtení příběhu neměla ani tušení. Takže nejen, že jsem si čtení užila, ale také se toho hodně naučila. Perfektní záležitost na kterou si můžete přečíst recenzi zde.

Prosinec
A jsme ve finiši. 🙂 V září jsem vám psala o nové mé oblíbenkyni, K. Hannah, a teď se budu opakovat, protože tou nejlepší je její novinka Čtyři vichry. A tentokráte je to historický román, který mne naučil, co byla prachová mísa, jak vypadal farmářský krach a proč lidé utíkali ze svých domovů. Samozřejmě nesmím opomenout, že jde o velmi emotivní román, který je čtivý a já vám jej velmi ráda doporučím. Celou recenzi najdete zde.

A nakonec trochu těch statistik, celkově jsem přečetla 131 knih, nejsou v tom započítané dětské knihy, kterých je díky synovi a teď už i dceři dost. Musím říct, že za předloňský rok bylo knih o téměř dobrou stovku více, ale zase je pravdou, že jsem v květnu porodila nádhernou holčičku, která mi teď zabírá dost času. Připočteme k tomu syna a proto jsem na čísle jaké jsem, ale i přesto… Je nádherné! 🙂
Stránek to bylo 41745, což je v průměru kniha o 318 stránkách. 🙂 A kdybych měla vybrat jednu jedinou, tu nejlepší loňského roku, tak to nedokážu. I když… Ne, nedokážu.

Doufám, že v tomto článku jste našli nějakou inspiraci, pokud ne, tak i přesto děkuji, že jste mi věnovali pár minut vašeho času a přeji vám všem, aby vstup do nového roku byl pro vás krásným a šťastným. A také, spoustu bezvadných, přečtených příběhů!